×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

حجت الاسلام عزیزی گفت : نسبت به طرح رزاق گلایه دارم ، مسئولین مربوطه شفاف و دقیق موضوع را به مردم منتقل نکردند ، به حول و قوه الهی از اول پاِئیز به موضوعات حق آبه و طرح رزاق پررنگ تر پرداخته خواهد شد.

به گزارش رسانه خبری تحلیلی سیستان پرس: منطقه سیستان با گذشته غنی تاریخی معنوی که دارد و همواره مورد توجه و عنایت مقام معظم رهبری قرار داشته است و ایشان در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره ملی شهدای استان سیستان و‌ بلوچستان نیز به ان اشاره فرمودند ( مردم سیستان مردمی هستند که ازلحاظ گذشته‌ی تاریخی در بین همه‌ی اقوام ایرانی کم‌نظیرند. گذشته‌ی سیستان یک گذشته‌‌ی خیلی فوق‌العاده برجسته و درخشانی است)به آن جایگاهی که شایسته این خطه و مردمان ولایی آن باشد نرسیده است و بی توجهی و عدم مسئولیت پذیری در ادوار مختلف سبب گردیده سیستان با چنین چالش وبغرنجی مواجه گردد. خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دارالولایه سیستان بر هیچ کس پوشیده نیست و نباید ، عدم برنامه ریزی و اینده نگری مسئولان بی کفایت را به نظام اسلامی گره زد.

گسیل داشتن سیل اعتبارات و بودجه نظام برای توسعه منطقه سیستان و بهبود شرایط اقتصادی مردم اظهرمن الشمس است ، اما چرا این اعتبارات به درستی و با برنامه در سیستان هزینه نمی شود ، چرا اجرای مگا پروژه های عظیم و پرهزینه در سیستان مانند طرح نیم لوله ،۴۶ هزار هکتاری و … ونیز اخیرا طرح رزاق ، طرحی که در جنوب استان موجبات خیر و برکت را به همراه داشت در این دیار شهید پرور تاکنون عواید و حاصلی به همراه نداشته است و متولیان امر نیز پاسخی شفاف و اقناع کننده به مردم ارائه نمی دهند.

در همین رابطه خبرنگار رسانه خبری تحلیلی سیستان پرس در نشست صمیمی اصحاب رسانه حوزه سیستان با حجت الااسلام والمسلمین عزیزی امام جمعه شهرستان زابل که در محل دفتر واحد خبر این شهرستان برگزار شد، با انتقاد از عدم شفاف سازی و پاسخگویی مسئولان منطقه سیستان ، استانی و ملی و کمتر پرداختن ائمه جمعه به موضوع طرح رزاق در مقایسه با سایر مطالبات مردم ، خواستار روشنگری در این خصوص با هدف تنویر افکار عمومی شد:

امام جمعه شهرستان زابل در این رابطه بیان داشت : ائمه جمعه منطقه سیستان از انسجام و همدلی خوبی برخوردار هستند ، همه ی ائمه جمعه به طرح رزاق ورود داشته اند با فرمانداران و استاندار جلسه داشته ایم مسئله طرح رزاق یکی از دغدغه های ائمه جمعه می باشد.

 حجت الاسلام عزیزی در ادامه به تشریح دیدار اخیر ایشان با استاندارسیستان و بلوچستان با محوریت طرح رزاق پرداخت و اظهار داشت : براساس دستور وزیر بخشی از درامد طرح رزاق در اختیار استاندار برای توسعه زیرساخت ها در حوزه های مختلف از جمله فرهنگی و اجتماعی می باشد ، بخش عظیمی از عواید طرح رزاق برای توانمند ساختن حدود ۳۰ هزار خانوار سیستانی که توسط ارتش وسپاه شاسایی شده اند هزینه می گردد ، بخشی به جیب مردمی که اقدام به فروش سوخت در قالب طرح رزاق می نمایند می رود و بخشی نیز به حساب ارتش بعنوان مجری طرح وسازمان همیاری شهرداریها تعلق می گیرد و بخشی هم نقدا به مردم پرداخت خواهد شد.

امام جمعه شهرستان زابل تصریح کرد : در این دیدار استاندارسیستان و بلوچستان نوید اتفاقات خوشایند و مثبتی را که به زودی در خصوص طرح رزاق تحقق می یابد را اعلام  وبر استفاده عواید این طرح در راستای شرع ، قانون و حق و حقوق مردم سیستان تاکید داشت.

حجت الاسلام عزیزی با اشاره به اینکه نسبت به طرح رزاق گلایه دارم ، مسئولین مربوطه شفاف و دقیق موضوع را به مردم منتقل نکردند ، خاطر نشان کرد به حول و قوه الهی از اول پاِئیز به موضوعات حق آبه و طرح رزاق پررنگ تر پرداخته خواهد شد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.