×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

نشست بررسی آخرین وضعیت ابرپروژه انتقال آب از دریای عمان به استان‌های شرقی کشور، عصر امروز چهارشنبه با حضور «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت، «حبیب‌الله دهمرده» نماینده مردم شریف زابل در مجلس شورای اسلامی، «محمدحسن اسدی» مجری طرح انتقال آب از دریای عمان به استان‌های شرق کشور و مسئولان این پروژه و در راستای سفر اخیر وزیر صمت به استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

به گزارش سیستان پرس به نقل از شاتا : وزیر صمت در این نشست با بیان اینکه این پروژه یا ابر پروژه، کاری بزرگ و بسیار مهم است، افزود: می‌خواهیم به اجرای این ابر پروژه شتاب داده تا بحث آب‌رسانی به استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی هرچه زودتر به پایان برسد.

وی بر اهمیت سرعت‌بخشی در اجرای پروژه تاکید کرد و افزود: مردم این استان‌ها مظلوم هستند و امیدوام این پروژه به بهترین شکل جلو برود زیرا کاری ماندگار خواهد شد.

علی‌آبادی در ادامه خواستار برنامه‌ریزی برای بازدید هر دو ماه یکبار، از بخش‌های مختلف این پروژه شد و با اشاره به اینکه شفافیت، یکی از اصول اجرای این پروژه است، به برگزاری نشست‌های هفتگی کنترل پروژه تاکید کرد و به مجریان این پروژه اعلام کرد که ارائه گزارش‌های دقیق در خصوص پیشرفت‌های صورت گرفته در این پروژه، باید در پایان هر ماه ارائه شود.

علی‌آبادی با اشاره به اینکه در نهایت، اقدامات باید به‌ شکلی پیگیری شود که تا پایان سال آینده، بتوان آب را به زابل رساند و در ادامه آبگیرها، آب‌شیرین‌کن‌ها، ایستگاه‌های پمپاژ، خط انتقال‌ها، پست‌ها و خطوط برق را از موضوعات مهم این پروژه برشمرد.

وی برگزاری نشست‌‌ های مستمر با سرمایه‌گذاران پروژه را یک مساله مهم دانست و ادامه داد: راه‌اندازی کارخانه تولید خط لوله انتقال آب در مسیر اجرای این پروژه، هم در تامین لوله‌های مورد نیاز خطوط مختلف این پروژه مفید است و هم برای مردم استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی، اشتغال‌زا خواهد بود.

وزیر صمت با اشاره به تشکیل یک دبیرخانه در وزارت صمت برای پیگیری امور اجرایی این پروژه، گفت: اجرای پروژه آب‌رسانی به استان‌های شرق کشور اقدامی مهم و ارزشمند برای کل کشور است که هدف‌ آن، آب‌رسانی به اعماق کویر و مناطق خشک است، پس برای اجرای آن باید تمام توانمان را به‌کار ببندیم.

قدردانی نماینده زابل از دغدغه‌مندی وزیر صمت

«حبیب‌الله دهمرده» نماینده مردم شریف زابل در مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه توضیحات در خصوص نحوه حمل و نقل تجهیزات و امکانات مورد نظر برای اجرای این پروژه در استان، گفت: با اجرای کامل این طرح می‌توان به کل ایران و حتی بشریت خدمت کنید.

وی با قدردانی از دغدغه مندی و جدیت وزیر صمت در راستای اجرای این پروژه عظیم، اضافه کرد: امروز چاره‌ای جز اجرای این پروژه‌ها برای مقابله با خشکسالی استان‌های مختلف کشور نداریم زیرا در سال‌های نه‌چندان دور برخی از استان‌های دیگر هم با کم‌آبی یا بی‌آبی روبرو می‌شوند.

نماینده حوزه انتخابیه زابل در مجلس شورای اسلامی با تقدیر و تشکر از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای اجرای هرچه بهتر و سریع‌تر این پروژه، اظهار کرد: پیشنهاد وزیر صمت در خصوص ایجاد کارخانه تولید لوله در حاشیه مسیر اجرای پروژه در استان سیستان و بلوچستان را بسیار مطلوب عنوان کرد.

دهمرده با بیان اینکه کارهای بزرگتری هم می‌توان در زمینه آب‌رسانی به سطح کشور اجرا کرد و گفت: اگر با برنامه‌ریزی دقیق، همگی پای کار باشیم، پیمانکاران و عوامل اجرایی پروژه هم با قدرت و انگیزه بیشتری فعالیت‌های اجرایی را پیگیری می‌کنند و در نهایت این ابرپروژه به بهترین شکل پیگیری و به اتمام خواهد رسید.

در بخش دیگری از این نشست «محمدحسن اسدی» مجری طرح انتقال آب از دریای عمان به استان‌های شرق کشور، با تقدیر و تشکر از وزیر صمت و نماینده مردم شریف زابل در مجلس شورای اسلامی که با حضورشان در استان سیستان و بلوچستان، امید را به جمع مردم این منطقه آوردند، گفت: پس از حضور رئیس جمهور و شما در استان، مردم به این باور رسیده‌اند که دولت قصد دارد به‌شکل جدی این پروژه را اجرایی و هرچه زودتر آن را تکمیل و به پایان برساند.

وی در ادامه گزارشی مبسوطی از اقداماتی صورت گرفته و میزان پیشرفت در این پروژه ارائه کرد و برگزاری نشست با سهام‌داران و تامین منابع مالی آن را از موضوعات قابل اهمیت در اجرای این پروژه برشمرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.