×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان وبلوچستان  گفت :بهبود وضعیت راه‌های ارتباطی در سیستان و بلوچستان تضمین کننده اقتصاد این منطقه است زیرا باعث تسریع حمل و نقل جاده‌ای و ارتباط تجاری- ترانزیتی مثبت با کشورهای همسایه به ویژه افغانستان و پاکستان می شود.

به گزارش سیستان پرس :عطاء اله اکبری مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان وبلوچستان در جلسه جمع بندی بازدید از پروژه های بزرگراهی شمال استان که با حضور معاون عمرانی و شماری از مسئولین دستگاههای اجرایی و نظارتی در محل کارگاه راهسازی محور زابل- زاهدان برگزار شد، بیان داشت : یکی از نخستین و مهمترین اقدامات برای محرومیت‌زدایی توسعه و گسترش خدمات عمومی در استان اقدامات عمرانی به ویژه در حوزه ها راه‌سازی و جاده‌سازی است که این مهم در این استان نیز همواره جز اولویت‌های برنامه‌های توسعه‌ای قرار داشته است.

وی ادامه داد: بهبود وضعیت راه‌های ارتباطی در سیستان و بلوچستان تضمین کننده اقتصاد این منطقه است زیرا باعث تسریع حمل و نقل جاده‌ای و ارتباط تجاری- ترانزیتی مثبت با کشورهای همسایه به ویژه افغانستان و پاکستان می شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان وبلوچستان تصریح کرد: با توجه به اینکه با بهره‌برداری بزرگراه های متعدد در استان ضمن کاهش هزینه و زمان سفرهای بین شهری، مصرف سوخت و تلفات انسانی شاهد شکوفایی در وضعیت کریدورهای ترانزیتی جنوب شرق کشور خواهیم بود این اداره کل طی چهار سال اخیر پروژه های مهمی را در این حوزه آغاز و به سرانجام رسانده است.

اکبری تاکید کرد: مدیریت جهادی طی سالهای اخیر به ویژه در دولت سیزدهم ثابت کرده است که حمایت از توسعه بزرگراهها در سیستان و بلوچستان به صورت همه جانبه در حال انجام است حمایتی که اگر نبود امروز شاهد شکوفایی بزرگراههای این استان نبودیم بزرگراههایی که هر کدام از آنها نقش مهمی در مسیر اقتصادی جنوب شرق کشور و بهبود مناسبات تجاری با کشورهای همسایه دارند.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: برای پیشبرد اهداف عمرانی استان هیچ مانعی نباید اجرایی شدن طرح های بزرگراهی استان را به تاخیر بیاندازد.

محمد کرمی با بیان اینکه یکی از راه‌های برون رفت هر منطقه‌ای از مشکلات اقتصادی، ساخت راه‌های مواصلاتی بویژه بزرگراه‌هاست که می‌تواند در توسعه و عمران آن منطقه نقش اساسی و مهمی داشته باشد، افزود: از آنجایی که همه پروژه های اقتصادی استان متکی به طرح های راه سازی است علاوه بر تقویت منابع مالی باید همه دستگاههای اجرایی کمک کنند تا هر چه سریعتر شاخص بزرگراهی استان به میانگین کشوری برسد.وی با بیان اینکه بخش راه یکی از فعال ترین حوزه های اقتصادی استان است، گفت: در حال حاضر ۴۴۹ کیلومتر از مجموع بزرگراه های کشور در این استان در دست ساخت است.
استاندار سیستان و بلوچستان اهمیت راه های مواصلاتی به علت شرایط اقلیمی و جغرافیایی این استان را بسیار مهم دانست و یادآور شد: همسایگی با چند کشور خارجی، قرار داشتن در مسیر دو کریدور از سه کریدور بزرگ ترانزیت جهان و نیز برخورداری از تنها بندر اقیانویسی لزوم توجه به این بخش را اجتناب ناپذیر می کند.
کرمی افزود: بر همین اساس توسعه شبکه بزرگراه یکی از اولویت های مهم و اصلی مدیریت سیستان و بلوچستان است و طرح های این بخش بدون وقفه در حال اجراست.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.