×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
سیدحسین قدس نیا

حضور چشمگیر و پرشور مردم زابل در راهپیمایی روز ملی استکبارستیزی

راهپیمایی ۱۳ آبان‌ماه صبح امروز با حضور گسترده مردم، دانشجویان و دانش آموزان و با شعار « نظم نو جهانی با نسل آرمانی» در زابل و سایر شهرها و بخش‌های منطقه سیستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی سیستان پرس، راهپیمائی با شکوه یوم‌الله ۱۳ آبان‌ماه رأس ساعت ۰۹:۰۰ صبح امروز با شعار «نظم نو جهانی، با نسل آرمانی» و با حضور گسترده مردم، دانشجویان و دانش‌آموزان در زابل هم‌زمان با سراسر کشور آغاز شد.

نواخته شدن زنگ استکبارستیزی در مدارس کشور

همزمان با آغاز راهپیمایی زنگ استکبارستیزی در مدارس سراسر کشور نواخته شد.

باتوجه به اینکه راهپیمایی ویژه مراسم ۱۳ آبان امسال در زابل، از میدان پیامبر اعظم(ص) آغاز شد، تعداد زیادی از دانشجویان، دانش آموزان و مردم چند ساعت قبل از راهپیمایی در این میدان حضور داشتند.

حاضران در میدان فلسطین تصاویری از رهبر معظم انقلاب، سردار سلیمانی، و نیز دست‌نوشته‌هائی در محکومیت حملات وحشیانه رژیم صهونیستی و به شهادت رساندن، زنان و کودکان بی‌دفاع فلسطینی در دست داشتند.

مردم، دانش‌آموزان و دانشجویان زابلی حاضر در میدان پیامبراعظم(ص) پرچم‌ مقدس کشورمان به همراه پرچم‌های فلسطین و حزب‌الله لبنان همراه داشتند.

اعلام انزجار مردم از آمریکا و صهیونیست‌ها

تجمع کنندگان همچنین با همراه داشتن دست نوشته‌هایی ضمن اعلام انزجار از سیاست‌های خصمانه آمریکا و رژیم صهونیستی، خواستار توقف سریع نسل‌کُشی بی‌سابقه مردم مظلوم فلسطین توسط صهیونیست‌های غاصب شدند.

حضور پرشور اقشار مختلف جامعه اسلامی و مردم همیشه در صحنه شهرستان زابل در راهپیمایی سراسری ۱۳ آبان

شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، « شعار ملت دین؛ فلسطین، فلسطین» و « هیهات من الذله» پرتعدادترین شعارهایی بود که در این تجمع عظیم از سوی مردم، دانش آموزان و دانشجویان شنیده شد.

تجمع کنندگان همچنین با در دست داشتن پلاکاردهایی از ادارات و ارگان‌ها و نیز تشکل‌ها و نهادهای عمومی، از سازمان‌ها و مجامع بین المللی و حقوق بشری خواستند تا سکوت خفت‌بار و ننگین خود را در قبال جنایات وحشیانه و دیوانه‌وار رژیم جعلی و اشغالگر صهیونیستی در غزّه بشکنند، و اقدامی بازدارنده و قابل توجه، در قبال این جنایات ددمنشانه از خود نشان دهند.

حضور خانوادگی مردم در مراسم

بسیاری از شرکت‌کنندگان به صورت خانوادگی در این مراسم باشکوه شرکت کرده‌بودند، به طوری که در مسیر راهپیمایی از کودک چندماهه تا پیرمرد و پیرزن هفتاد ساله حضور قابل رؤیت بودند.

برخی از تجمع کنندگان زابلی به سمت چهارراه شهربانی این شهر، که محل اصلی و نقطه تلاقی تجمع استکبارستیزی و راهپیمایی امروز بود حرکت کردند، سیل خروشان جمعیت که در مسیر میدان پیامبر اعظم(ص) تا چهارراه شهربانی زابل حرکت می‌کردند، صحنه‌های بی‌بدیلی را رقم زدند که در آن میان، حضور نوجوانان بسیجی دهه نودی و مادران جوانی که با در بغل گرفتن کودکان شیرخوار پی‌درپی و با شتاب به این سیل خروشان می‌پیوستند، تماشائی بود.

در این مسیر غرفه‌های متعددی برای نشان دادن جنایات آمریکا و کشیدن نقش پرچم پرافتخار ایران بر روی گونه‌های نوجوانان و اجرای برنامه‌های فرهنگی روشنگرانه برپا شده‌بود.

تعداد زیادی از کودکان به‌ طرز چشمگیری عروسک‌های خود را به همراه آورده‌بودند، و با در آغوش گرفتن عروسک‌ها مسیر راهپیمایی را طی کردند.

آتش زدن پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی

مردم و دانش آموزان در مسیر راهپیمایی پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.

طی روزهای گذشته بسیاری از نهادها، مسئولان و شخصیت‌های سیاسی، اجتماعی، ورزشی و فرهنگی ضمن اعلام آمادگی برای حضور در راهپیمایی امروز، از آحاد مردم برای حضور در این مراسم دعوت کرده‌بودند.

الان وقت حمایت از مردم غزه است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ظریف صیادی دبیر ستاد برگزاری مراسم ۱۳ آبان شهرستان زابل در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن اشاره به حماسه حضور مردم غیور و سلحشور خطه پرافتخار سیستان و بویژه اهالی ولایتمدار و وفادار شهرستان زابل، پیرامون برگزاری ویژه مراسم ۱۳ آبان امسال و همزمانی آن با جنایات خبیثانه رژیم جعلی صهیونسیتی در غزه گفت:

مردم انقلابی ایران اسلامی در جای‌جای این کشور پهناور با حضور در تجمعات اعتراضی، با فریادهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا خشم مقدس و انزجار قلبی خود را از نسل‌کُشی دیوانه‌وار دشمن صهیونیستی و حامیان خونخوار آن اعلام کردند.

وی در ادامه افزود: امروز وقت آن رسیده‌است که همه کشورهای اسلامی و مسلمانان و آزادگان سراسر جهان که قصد کمک به مردم مظلوم غزه دارند، با شرکت در مراسم راهپیمایی حمایت خود را از مردم در محاصره و زنان و کودکان بی‌دفاع فلسطینی اعلام کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.