×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
سیدحسین قدس نیا

نماز عبادی، سیاسی جمعه ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۲ شهرستان زابل به امامت حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی عزیزی، و با حضور گسترده اقشار مختلف مردم همیشه در صحنه، در محل مجتمع بزرگ فرهنگی مذهبی مصلی المهدی(عج) برگزار گردید.

امام جمعه زابل با بیان اینکه؛ در غرب و نظام سرمایه‌داری دو صدا می‌شنویم، گفت:
یک صدای حاکمانی که پایبند به نظام سرمایه‌داری هستند، و به ندای وجدانشان گوش نداده، و در کنار ظالمان و کودک‌کُشان می‌ایستند، و حمایت می‌کنند. آنهائی که در افغانستان و ویتنام و عراق و سوریه و … برای منفعت خودشان، جنایت کردند، و انسان‌ها را قتل عام کردند.
صدای دوم صدای مردمانی در اروپا و آمریکاست، که به ندای وجدانشان گوش داده، و در دفاع از مظلوم فریاد زدند.

وی همچنین افزود: بزرگترین دستاورد طوفان‌الاقصی گسست و فاصله بین مردم و حکام غرب است، که روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی عزیزی همچنین متذکر شد: مردم در اروپا و آمریکا، از نظام سرمایه داری و از کشتن انسانیت و وجدان انسانی خسته شده‌اند. غرب در حال پوست اندازی و تغییر و تحول است، و مردم به دنبال جایگزین کردن وجدان و ایمان به جای سرمایه و ظلمند و حکّام و نظام سرمایه‌داری، باید پاسخ خروش و صدای مردم را بدهند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زابل از ثبت واقعه تاریخی روز سیستان در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک اقدام باارزش فرهنگی و مذهبی یاد کرد، و ضمن تبریک به همه کسانی که در این مسیر مرارتها متحمل شدند، خاطرنشان ساخت: قرار گرفتن روز ۲۵ محرم بعنوان روز قیام مردم سیستان به خونخواهی حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و شهدای کربلا، در تقویم نظام اسلامی، سند افتخار این مردم ولایتمدار و زمینه‌ساز دیدار مردم دارالولایه سیستان با مقام معظم رهبری گردد.

امام‌جمعه زابل در آستانه سفر هیأت بلند پایه حکومت موقت افغانستان به تهران و ملاقات با اعضاء هیأت دولت افزود:
در مورد مسأله حق‌آبه و گرفتن آب از دولت افغانستان اولا به وعده‌های آنها خوشبین نیستیم، همچنان که سال قبل، میزان آب زیادی به سمت گودزره رفت، ما باید تا رسیدن آب، به صورت قاطع و محکم بویژه از طریق رسانه‌ها، پیگیر این موضوع مهم و حیاتی باشیم، و با راستی آزمایی اصلاح بند کمالخان راه را برای بهانه‌جوئی طرف مقابل ببندیم.

ایشان در ادامه یک بار دیگر به موضوع مهم طرح مهم و کلیدی رزاق پرداخت و اظهار داشت: مسئولین طرح رزاق به سؤالات و ابهامات مردم پاسخ بدهند، تا سوءظن مردم نسبت به این طرح هدفمند و مجریان آن مرتفع شود.

ایشان با انتقاد از عملکرد مسئولان طرح رزاق نسبت به اختلاف فاحش تقسیم منابع در شمال و جنوب استان، سؤالاتی را بیان کرد: معیار مبلغ و سود دریافتی چیست؟ فاصله دریافتی مردم از این عواید این طرح در شمال جنوب استان چرا و چگونه است؟ عواید حاصل از سود این طرح به چه کسانی و با چه معیاری توزیع می‌گردد؟ برای چه زیرساخت‌هائی و بر چه مبنائی بخشی از سود طرح استفاده خواهدشد؟

وی با تأکید بر لزوم تسریع در عملیات انتقال سریع آب شُرب سالم و تصفیه شده از منابع آبی شیله و لواریاب با بیان اینکه: مسئولین طرح اضطراری تأمین‌ آب شُرب در منطقه پاسخ بدهند که چرا این طرح مهم به موقع انجام نشد؟ افزود: مجموعه قرارگاه خاتم و برق اقدامات و تکالیفشان را انجام دادند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عزیزی در ادامه خاطرنشان ساخت: دو مجموعه‌ای که نسبت به ساخت سوله دستگاه آب شیرین کُن و تکمیل خط انتقال آب تکالیفشان را انجام نداده‌اند، باید به مردم پاسخگو باشند‌.

خطیب جمعه زابل در پایان با اشاره به اینکه؛ هرکدام از مسئولین که نمی‌تواند بصورت جهادی کار کُنَد برود، خاطرنشان ساخت: مطالبه ائمه‌جمعه و مردم وفادار منطقه، از استاندار جهادی و عزیز این است که، خواهشمندیم با اختیاراتی که دارند، با بکارگیری مدیران جهادی نسبت به اجرای طرحها بویژه موضوع آب و جریان آن در خطوط انتقالی اقدام نموده و پاسخگوی سؤالات و مطالبات مردم باشند.

پس از اتمام مراسم باشکوه نمازجمعه ۱۹ آبان‌ماه شهرستان زابل، میز خدمت با حضور مسئولان دستگاه‌های مرتبط با موضوع تولید نان برگزار شد، که با استقبال کم‌نظیر مردم مواجه شد. و مقرر گردید تا مشکلات مردم در حوزه آرد و نان نهایتا ظرف مدت دو هفته مرتفع و نتایج آن از طریق تریبون نمازجمعه به اطلاع عموم برسد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.