×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
سیدحسین قدس نیا

نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان نیمروز به امامت حجت الاسلام والمسلمین اشرفیان امام جمعه محترم شهرستان نیمروز برگزار شد.

امام جمعه شهرستان نیمروز با گرامیداشت هفته بزرگداشت قرآن، عترت و نماز افزود: پدرها و مادرها و مربیان و معلمین عزیز می‌دانند گمشده امروز بشر مدرک تحصیلی و صرف علم آموزی نیست، بلکه فاصله گرفتن از دین و معنویت و اخلاق می‌باشد، که علم بدون تهذیب و اخلاق بسیار خطرناک‌تر از جهل می‌باشد. و لذا هرچه دانش‌آموز ما جوان و نوجوان ما با سیره و معارف اهل بیت آشنا شود، با قرآن انس بگیرد، و دیندار تربیت بشود، از بسیاری از خطرات امروز و فردای جامعه مصون و درامان خواهدبود.
امید و انگیزه و نشاط در زندگی خواهدداشت، چرا که غالب بزهکاریهای اجتماعی از ناامیدی و عدم اعتماد به نفس و عدم امید به ساختن آینده است.
جوان متدین برای خود عزت نفس و کرامتی قائل می‌شود، و کسی که عزت نفس و کرامت نفس داشت، خودش را به هر زشتی آلوده نمی‌کند. بنابراین در رأس برنامه‌های تربیتی خانواده‌ها و مدارس باید توجه و احترام به نماز باشد، نماز دنیایی از اخلاق و معارف تربیتی را در انسان پرورش می‌دهد.

امام جمعه شهرستان نیمروز با اشاره به مشکلات و مسائل منطقه گفت: پیرو اخیر ائمه‌جمعه سیستان و معاون اقتصادی استاندار، از بازارچه میلک، مشخص شد گره کار با بخشنامه حل نمی‌شود، ما قانون و ابلاغیه کم نداریم، و مشکل در فرآیند اجرا بود که گاها قوانین و تصمیمات باهم همخوانی نداشت، و در اجرا شاهد عدم هماهنگی و چندگانگی بودیم.
بعد از این بازدید، بحمدلله تحرکات خوبی در استان برای حل این موضوع ایجاد شده و اداره صمت و گمرک به یک نقطه مشترک و توافق خوبی رسیده‌اند که عدم هماهنگی برای امکان تبادل مرزی مرزنشینان را برطرف خواهدکرد، و جزئیات آن بزودی توسط متولیان امر به سمع مردم عزیز منطقه خواهدرسید. البتّه همه عوامل و سازمان‌هایی که در پایانه مرزی میلک مشغول هر فعالیت و وظیفه سازمانی که هستند، در برخورد با مردم، حُرمت و احترام را رعایت کنند و اگر مسئله‌ای منع قانونی دارد، فراتر از قانون، اقدامی انجام ندهند، کاری نکنند که موجب سوءاستفاده معاندین و هدر رفتن زحمات پرسنل خدوم آن مجموعه بشود.

ایشان همچنین گفت: علاوه بر بازارچه میلک و موضوع گازرسانی و استخراج معادن نیمروز، کارگاه انتقال آب از عمان، هم با قوت و جدیت در حال کار است، و عزیزان قول دادند تا پایان سال آینده آب را از دریای عمان با آن فاصله طولانی در سریعترین زمان ممکن به سیستان برسانند.

این نتیجه مطالبه عمومی و انسجام و اتحاد در پیگیری مطالبات مردم است، هرجا همه باهم بودیم، همه کمک کردند، همه پای‌کار آمدند، مشکلات به راحتی قابل حل است، اما اگر اختلاف و تفرقه و تک روی‌ و یا بی‌تفاوتی باشد، هیچ مشکلی حل نخواهد شد.

الحمدالله، امروز سیستان، صدای واحد است و در سطح استان هم، مسئولین منطقه و استان باهم همراه هستند، تا اساسی‌ترین مسائل مردم حل شود و کار باسرعت بهتری پیش برود. چه بسا کسانی هستند که این اتحاد و هماهنگی و انسجام به مذاقشان خوش نمی آید و آن را خدشه‌دار کنند، که نباید به آنها توجه کرد.

امام‌جمعه نیمروز در پایان با بیان این‌که: حفظ انسجام اجتماعی، هیچ منافاتی با مطالبه‌گری صحیح ندارد، و گلایه ها و خواسته‌های به حق مردم باید بیان شود. خاطرنشان ساخت: یکی از مهمترین شاخصه‌های ارزیابی برای نامزدهای محترم انتخابات پایان سال، التزام به وحدت و انسجام اجتماعی و دامن نزدن به دوقطبی هاى کاذب در بین مردم است، رهبر انقلاب در بیانات اخیرشان توصیه کردند از دوقطبی های کاذب بپرهیزید، اگر دنبال دوقطبی سازی باشیم، سوژه و بهانه زیاد است، اما چند قطبی کردن و اختلاف در جامعه، سیاست دشمن است، دوقطبی سازی جامعه، انتخابات سالم را تخریب، و وحدت و انسجام ملی را از بین می‌برد، کدورت و واگرایی در جامعه تولید می‌کند، هرکس ایده و برنامه‌ای دارد، باید شفاف بیان کند، اما تخریب دیگران، خودبرتربینی و تضعیف یکدیگر، علاوه بر اینکه نشانه ضعف خود آن فرد می‌باشد، باعث دلزدگی و ناامیدی مردم می‌شود، شایسته سالاری را از بین می‌برد، و هر گروه و قطبی که بالا بیاد، فقط دنبال قلع و قمع و انتقامهای سیاسی خواهد بود، آن وحدت نخبگانی هیچ وقت شکل نخواهدگرفت، و نتیجه این تقابل تا سر سفره و معیشت و زندگی مردم مؤثر خواهدبود.
لذا نامزدهای محترم انتخابات و دوستداران شان در فضاهای حقیقی که حضور پیدا می‌کنند، و در گروهها و شبکه‌های اجتماعی، بر حفظ احترام و وحدت ملی و انسجام اجتماعی مراقبت کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.