×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
سیدحسین قدس نیا

به مناسبت آغاز ایام فاطمیه هشتمین دوره نمایشگاه فرهنگی یاس کبود زابل با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین ظریف صیادی، ملاشاهی فرماندار، و جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرائی شهرستان زابل، در محل حسینیه شهدا افتتاح شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سیستان پرس، هشتمین نمایشگاه یاس کبود زابل، عصر روز چهارشنبه ۲۲ آذرماه ۱۴۰۲ به مناسبت ایام فاطمیه با حضور فرماندار و رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان، جمعی از مسئولین و بانوان فرهنگی در محل حسینیه شهدای زابل افتتاح شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زابل در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: این نمایشگاه با حمایت و پشتیبانی مادی و معنوی مردم ولایتمدار شهرستان زابل به ویژه جوانان وفادار و انقلابی و با مشارکت تعدادی از دستگاه‌های اجرائی و فرهنگی شهرستان برپا گردیده‌است.

وی با اشاره به اینکه غرفه‌های این نمایشگاه در قسمت‌های مختلف طراحی شده‌است، تصریح کرد: رویداد مهم و اساسی کتاب ارزشمند الغدیر، حجره حضرت فاطمه(س)، دخت نبی مکرم اسلام در بستر بیماری، شهادت مظلومانه حضرت صدیقه طاهره(س)، ماجرای فدکیه، درب سوخته خانه حضرت زهرا(س)، تابوت بانوی عفیف عالم اسلام، قبرستان بقیع جلوه‌های زیبای این نمایشگاه مردمی را تشکیل می‌دهند.

به گفته حجت‌الاسلام‌والمسلمین ظریف صیادی، این نمایشگاه به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرای اطهر(س) با هدف تبیین و انتقال مجسم فرهنگ فاطمی و زندگی اسلامی، و با تأسی از زندگی سراسر با سعادت حضرت فاطمه(س) و حضرت امیرالمؤمنین(ع) دایر شده‌است.

رئیس شبکه تبلیغ زابل در پایان خاطرنشان ساخت: نمایشگاه فرهنگی یاس کبود زابل به مناسبت فرارسیدن دهه فاطمیه برای هشتمین سال متوالی به مدت ۵ روز از مورخ ۲۲ لغایت ۲۶ آذرماه، عصرها از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۹:۳۰ برای بازدید عموم مردم ولایتمدار منطقه سیستان، و بویژه دختران و بانوان در محل حسینیه شهدا، خیابان فردوسی واقع در بازار شهر زابل دایر می‌باشد.

گفتنی است هم‌زمان با بازگشائی و آغاز فعالیت نمایشگاه یاس کبود، ویژه ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها مواکب فرهنگی و تبلیغی و پشتیبانی توسط جوانان زهرائی و واحدهای فرهنگی در حسینیه شهدای زابل برپا شده‌است. که‌ از آن میان می‌توان به موکب واحد فرهنگی شهرداری و فروشگاه محصولات فرهنگی ثقلین و چندین موکب فرهنگی دیگر اشاره کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.