×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

کریم بخش کردی تمندانی:

لایحه ساماندهی سهمیه های ورود به مقاطع مختلف آموزش عالی در حال تغییر و تهیه است . بسیاری از سهمیه برای ورود به آموزش عالی حذف می شوند تا این رقابت علمی بهتر برگزار شود و معیار اصلی سطح علمی باشد تا سهمیه های گوناگون.

گرچه تا زمانی که این لایحه و تغییرات آن به تصویب نهایی نرسد نمی توان در مورد معایب و مزایای آن اظهار نظر کرد، ولی آنچه مسلم است با حذف ١۶ سهمیه از ١٩ سهمیه موجود رقابت برای ورود به اموزش عالی علمی تر و دشوار تر خواهد شد.

این لایحه گرچه سطح علمی دانشگاهها را بالاتر خواهد برد و رقابت علمی برای ورود به اموزش عالی را عادلانه تر و بهتر خواهد کرد، ولی هشداریست به آموزش و پرورش استان ما که متاسفانه سالهاست سطح علمی و کیفیت آموزشی آن توان رقابت علمی با دیگر استانها را ندارد و امید آن به سهمیه های بومی گزینی و قطبی و ناحیه ایی و … بوده است. باید سطح علمی دانش آموزان، حتی ایثارگران را نسبت به گذشته را بالا تر برد تا بتوان در این رقابت شرکت کرد و موفقیتی داشت.

شاید راه ورود به بسیاری از دانشگاههای غیر دولتی و گوناگونی که قارچ گونه در هر شهر سر بر اورده و رشته هایی که بازار کار مناسب ندارند باز باشد، ولی با سطح علمی پایین، رقابت برای ورود به دانشگاههای خوب و رشته های خوب و پرطرفدار و داری بازار کار مناسب دشوار تر خواهد شد.

این لایحه به ما هشدار می دهد، به جای امید بستن به سهمیه، در جهت بهبود کیفیت اموزشی باید تلاش کرد، تا توان رقابت علمی مناسب برای ورود به مقاطع مختلف آموزش عالی را داشت.

آموزش و پرورش و دانشگاههای گوناگون استان ما برای ورود به مقاطع مختلف آموزش عالی چاره ایی جز بهبود کیفیت اموزشی و ارتقاء سطح علمی ندارند . با وضع موجود و این سطح علمی در استان شاید توان رقابت نداشته باشیم و باز هم عقب مانیم !؟

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.