×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به نقش تاثیرگذار رسانه ها در مقابله با فساد در بخش های مختلف، گفت: قطعا اگر تیزبینی رسانه‌ها و خبرنگاران بود امروز شاهد این میزان فساد نبودیم.مدیران انتقاد سازنده بدور از تخریب رسانه‌ها را بپذیرند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سیستان پرس : احمد علی موهبتی در نشست هم اندیشی با مدیران رسانه‌های سیستان و بلوچستان، ضمن تشریح فعالیت های عمرانی انجام شده و در دست انجام برای توسعه استان، اظهار کرد: سال گذشته اعتبار ملی برای بزرگراههای استان داشتیم، بزرگراه نیاز مردم است و در اولویت قرار دارد اما به نسبت آن راه آهن برای توسعه استان مهمتر است.

وی افزود: رئیس جمهور افغانستان چابهار را تنفسگاه افغانستان میداند، لذا میطلبد که ما در کشور و استان خودمان نیز به آن بیش از پیش توجه کنیم در همین راستا در زمینه ترانزیت و تجارت، توجه به راه آهن، بندر و فرودگاه در چابهار بسیار ضروری است.

استاندار گفت: با تسریع در احداث راه آهن، بازار کشورهای آسیای میانه را به منطقه چابهار خواهیم رساند.

وی اضافه کرد: عملیات اجرایی فرودگاه بین المللی چابهار در حال انجام است و امیدواریم تا یک سال آینده به اتمام برسد.

موهبتی با تاکید استفاده از ظرفیت مرز برای اشتغال سالم و پیشگیری از ایجاد مشاغل کاذب، گفت: پاکستان عملیات انسداد مرز را آغاز کرده و بیش از ۳۰۰ کیلومتر را فنس کشی کرده است.

این مسؤول ادامه داد: اثرگذاری پروژه‌های کلان در دست اجرا در سیستان و بلوچستان نرخ بیکاری را ۳ درصد کاهش داده است.

وی بیان کرد: منافع ملی را بر منافع استانی و منافع استانی را بر منافع شهرستانی ترجیج می دهم، در تصمیم‌گیری‌ها آینده نگر هستم، در زمینه انتصابات نیز سفارش پذیر نیستم و عقل و تدبیر را سرلوحه کار قرار داده‌ام، توانمندی افراد مدنظر بوده و در این مسیر حزب و جناح را نیز مدنظر قرار نداده ام.

استاندار با بیان اینکه اولویت را اتمام پروژه‌های نیمه تمام قرار دادیم، گفت: برخورد جدی با فساد را در دستور کار قرار دادیم و در این مسیر شیعه و سنی، مسؤول و غیرمسؤول فرقی ندارد.

موهبتی با اشاره به نقش تاثیرگذار رسانه ها در مقابله با فساد در بخش های مختلف، گفت: قطعا اگر تیزبینی رسانه‌ها و خبرنگاران بود امروز شاهد این میزان فساد نبودیم.

وی با اشاره به اینکه رسانه ها هرگونه تخلف و فساد را گزارش دهند، گفت: مدیران انتقاد سازنده بدور از تخریب رسانه‌ها را بپذیرند.

امروز کسی از هوتک‌ها آب نمی‌خورد

موهبتی در مورد حمله گاندو به کودکان در جنوب استان افزود: بی احتیاطی و آشنا نبودن به شنا سبب مشکل برای کودکان می شود، حتما هوتک ها اشکال دارد، اما به عنوان استاندار می‌گویم امروز کسی از هوتک‌ها آب نمی‌خورد، از ۲۶۱ روستا ۱۸۵ روستا آب تصفیه شده دارند، بقیه نیز با تانکر آبرسانی شود، به اکثر روستاهای پایین دست سد پیشین نیز تا آخر امسال آب مطلوب خواهد رسید.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر نظافت شهرها، گفت: باید مسؤولان شهر مردم را به تمییز نگه داشتن کوچه و خیابانشان تاکید کنند، باید فرهنگ سازی شود که خود مردم زباله ها و یا نخاله ها را در سطح شهر رها نکنند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در این استان برای آبادانی و توسعه، افزود: این عملکرد ما در مقابل شأن مردم ناچیز است اما حتما در مقابل شرایط اقتصادی و بودجه ای فعلی و در مقایسه با سایر استانها کارهای خوبی هم در این استان انجام شده است.

موهبتی افزود: من استاندار آکادمیک نیستم بلکه استاندار میدانی هستم و به این استان و مردمانش شناخت دارم، کارهایی که در استان انجام می دهم منافع عامه را می‌سنجم، سفارش پذیر نیستم و از افراد خطا کار حمایت نمی‌کنم/فارس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.