×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

هرچند طوفانهای موسمی و بادهای ۱۲۰ روزه منطقه سیستان کماکان ادامه دارد، اما دمای هوای شهرهای مختلف استان و بویژه مرکز استان طی روزها و شبهای اخیر در حد وصف ناپذیری تلطیف یافته و موجب خشنودی مردم گردیده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری سیستان پرس؛ مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: ادامه جریانات شمال سبب شد تا کمینه دمای زاهدان به ۱۳/۷ درجه سلسیوس بالای صفر برسد و خنک ترین روز این شهر از اوایل اردیبهشت تا کنون را رقم بزند، روزی که دمای این شهر حتی ۸ درجه خنک تر از تهران شد.

محسن حیدری اظهار داشت: پس از تجربه چندین روز گرم و دمای بالای ۴۰ درجه چند روزی است از گرمای هوا خبری نیست و زاهدان در ۳۲ ساعت گذشته با کمینه دمای ۱۳/۷ درجه در فهرست هفت شهر خنک کشور قرار گرفته است.

وی ادامه داد: دمای این شهر کویری حتی از تبریز، ارومیه، بجنورد، خرم آباد، سنندج، مشهد، بیرجند، کرج، گرگان، رشت و ساری هم خنک شده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: دمای زاهدان از هفته گذشته و پس از تشدید جریانات شمالی روند رو به خنکی را در پیش گرفت تا جایی که هم کمینه و هم بیشینه دمای این شهر حدود ۹ درجه سلسیوس کاهش یافت.

حیدری گفت: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی انتظار می رود نوسانات دمایی در دو سه روز آینده محسوس نباشد و رنج دمایی زاهدان تغییر بخصوصی نکند.

وی در بخش دیگری به وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال استان اشاره کرد افزود: در شبانه روز گذشته بیشینه سرعت وزش باد در زابل به ۲۶ متر بر ثانیه معادل ۹۴ کیلومتر بر ساعت رسید و قدری سبب کاهش دید افقی شد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: پیش بینی می شود وزش این بادها همچنان تا پایان هفته در پنج شهرستان زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز ادامه داشته باشد که این شرایط موجب ادامه شرایط دمایی فعالی استان به ویژه در نواحی نیمه شمالی می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.