×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت : مبلغ ۵۰ میلیارد تومان اعتبار امسال برای جاده زابل – زاهدان اختصاص یافته است که این مبلغ در مقایسه با اعتبار اختصاص یافته سال گذشته ۳۰۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیل سیستان پرس: عطاء اله اکبری مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان امروز شنبه در اقدامی ارزشی که ضرورت دارد دیگر مدیران استانی از آن تبعیت کنند ، در جمع اصحاب رسانه و خبرنگاران شمال استان در محل سالن جلسات محیط زیست شهرستان زابل حضور یافت و  ضمن پاسخگویی به سوالات خبرنگاران به تشریح خدمات انجام شده اداره متبوع خویش در شمال استان نیز پرداخت.

عطاءاله اکبری با بیان اینکه اولویت اصلی ما در شمال استان تکمیل جاده زابل – زاهدان است ، اظهار داشت: طول جاده زاهدان به زابل حدود ۲۰۰ کیلومتر است که ۱۱۰ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و احداث ۹۰ کیلومتر دیگر آن بدون احتساب ساخت پل های مسیر ، به پنج سال زمان نیاز دارد. تمام سعی ما بر آن است که  تا پایان سال جاری ۱۰ کیلومتر دیگر از این جاده به بهره برداری رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان خط آهن را یکی از پروژه های مهم و زیر ساختی استان برشمرد و گفت: خط راه آهن  در استان از چابهار به زاهدان و سپس به سمت زابل ، میلک ، نهبندان و خراسان جنوبی و رضوی ادامه پیدا خواهد کرد.

اکبری افزود : تاکنون مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان به این طرح ملی تخصیص یافته است که مقام معظم رهبری مستقیما روند کار این پروژه را دنبال می کند و قرار است تا پایان دولت، ۲ قطعه آن از چابهار به ایرانشهر و از خاش به زاهدان خاتمه یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان  به طرح بازآفرینی پایدار شهری و ۵ محله هدف حاشیه شهر زابل اشاره کرد و گفت:  تا کنون۲۶ میلیارد تومان هزینه زیرسازی معابر پنج محله حاشیه نشین و هدف در شهر زابل شده است و بر اساس تعهدی و رسالتی که داریم حدودا تا دو ماه آینده آسفالت ۱۸۰ هزار مترمربع  از معابر حاشیه شهر زابل در محلات هدف با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان به اتمام خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر سرنوشت کمربندی آیت الله سیستانی چگونه رقم خواهد خورد و چه زمانی به بهره برداری می رسد ، بیان داشت : این کمربندی در سنوات گذشته احداث گردیده و از نظر ما کامل بوده و تحویل راهداری و  حمل و نقل جاده ای شده است و اکنون زیر نظر اداره مذکور می باشد و ما هیچ دخل تصرفی در آن نداریم .

عطاءاله اکبری از رسانه ها بعنوان پل ارتباطی میان مردم و خدمتگزارن نظام یاد کرد و از خبرنگاران خواست برای تحقق فضای همدلی و نشاط و امید بخشی به جامعه  ، بیش از پیش همت گمارند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.