×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری سیستان پرس؛ حجت الاسلام والمسلمین مجتبی عزیزی امام جمعه شهرستان زابل در خطبه‌های نمازجمعه ۲۳ آبان ۹۹ در خطبه اول نماز پس از توصیه به رعایت تقوی به تفسیر آیه دوم سوره طلاق “وَ مَنْ یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاََ” پرداخت و گفت: اگر کسی تقوای الهی را مراعات کند، خدای متعال راه نجات از مشکلات را برای او قرار می‌دهد.

وی در ادامه با نفی تعصبات بیجا افزود: یکی از مسائلی که موجب بروز مشکل و شکاف در جوامع انسانی و بعضا اسلامی می‌شود، بحث تعصبات بیجا است، یعنی منشاء بعضی از مشکلاتی که مردمان با آن مشکلات مواجه می شوند.
وی در این زمینه با اشاره به آیات و روایات تاکید کرد: قرآن کریم اسم این رفتار را در آیه ۲۶ سوره مبارکه فتح “حَمِیَّهََ الجاهِلیَّه” گذاشته و می‌فرماید: ”إِذْ جَعَلَ الَّذِینَ کَفَرُوا فِی قُلُوبِهِمُ الْحَمِیَّهَ حَمِیَّهَ الْجَاهِلِیَّهِ” آنهایی که کافر هستند، قلبهای آنها تعصب جاهلی وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عزیزی با تأکید به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی افزود: موج شیوع بیماری کرونا به گونه‌ای فزاینده به پیش  می‌رود و اگر مراقبت نشود، مهار آن مشکل است، اگر در اجتماعی حاضر می‌شویم باید ضمن رعایت مسائل بهداشتی، از ماسک استفاده کنیم و توصیه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا را رعایت کنیم.
امام جمعه زابل با اشاره به بازدید اخیر از طرح آبرسانی به اراضی کشاورزی دشت سیستان از آن به عنوان یک طرح عظیم و منحصربفرد یاد کرد و ضمن انتقاد از عدم اطلاع رسانی به موقع افزود: در اجرای این طرح بینی و بین الله زحمت فراوانی کشیده شده است، به گفته مجریان یک طرح بزرگ آنهم با این عظمت یقینا نواقصی هم دارد، که باید در یک فضای علمی و کارشناسی و آرام و بدون هیاهو مورد بررسی قرار بگیرد. و زمینه مباحثه منتقدین با مسئولان طرح فراهم است.
وی همچنین گفت: اگر اصلاح ساختار کشاورزی نشود معلوم نیست این طرح چقدر موفق شود، اصلاح الگوی کشت ، کشت های مقرون به صرفه تر ، سودآورتر ، با محصول فراوان تر ، حرکت به سمت کشت های گلخانه ای و امثال اینها می بایست ترویج شود ، خواهش می کنم رسانه ها در توجیه و تبیین ورود کنند، جهاد کشاورزی واقعا باید ورود کند ، دوره هایی بگذارد ، کارهای ترویجی کند تا این کار جایگاه خودش را آرام آرام پیدا کند.

امام جمعه زابل ضمن تقدیر از رسانه‌ها جهت پیگیری تشکیل گروههای جهادی تنظیم بازار افزود: تشکری داشته باشم از رسانه های سیستان که پیشنهادی را که ما دادیم برای تشکیل گروههای جهادی تنظیم بازار اقبال خیلی خوبی داشتند ، بسیج دانشجویی نامه ای نوشت و اعلام آمادگی کرد ، بسیج طلاب اعلام آمادگی کرده و سپاه اعلام آمادگی کرده و به نظر می آید حجت تمام است و عزیزانمان در اداره صمت می بایست از این نیروها در پیشبرد کارهایشان استفاده کنند و دیگر بحث کسری نیرو و نداشتن نیرو حقیقتا با وجود این عزیزان خیلی جایگاهی ندارد، ما باید به سمت خودکنترلی اجتماعی پیش برویم، ما معتقدیم به راحتی مردم می‌توانند بازار را کنترل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عزیزی در بحث انتخابات اخیر آمریکا، تصریح کرد: خطوط اصلی سیاست آمریکا در ابعاد امنیتی، سیاست خارجی و داخلی خطوط ثابتی است، و شرطی کردن زندگی مردم به انتخابات آمریکا کار غلطی است. دموکرات‌ها جمهوری خواهها دو روی یک سکه هستند. رونق زندگی مردم ما در زابل ربطی به انتخابات آمریکا ندارد، در امریکا هرکسی می‌خواهد رئیس جمهور بشود ربطی به ما ندارد. ما باید جامعه خودمان را مدیریت کنیم. مشکل ما نه در ثروت، نه در نیروی انسانی، و نه در توان امنیتی و نه در قدرت نظامی است که بیشترین ثروتها، و ماهرترین نیروها را داریم و پیچیده‌ترین مغزهای امنیتی جهان در مقابل سربازان گمنام امام زمان(عج) زانو زده‌اند، و محرمانه‌ترین و گران قیمت ترین پهپاد جاسوسی آمریکا را با یک تکنولوژی کاملا ایرانی به راحتی رهگیری می‌کنیم.

خطیب جمعه زابل در پایان خاطرنشان کرد: مشکل ما این است که بعضا مدیران ما در سطوح عالی باور نکردند که انقلابی شده‌است، چهل سال مبارزه و مقاومت می‌شود، واقعا بعضی‌ها می‌خواهند بخوابند. به جای اینکه زندگی مردم را شرطی می‌کنیم، باید در میدان عمل به فکر زندگی مردم باشیم. واقعا قبل بیانات حضرت آقا نمی شود تدبیر کرد؟ حتما باید ایشان بیان بفرمایند که آقایان تکانی به خودشان بدهند؟ حتما باید قیمت اجناس تغییر کند تا گمرکات برای آن جنس آزاد شود؟ چرا شش ماه یا یکسال و نیم این جنس در گمرک معطل می شود؟ ما دنبال این نیستیم که بگوئیم بعضی‌ها قرار گذاشتند که نظام را به زانو در بیاورند، نه ان شاء الله که این طور نیست، آنها آمده‌اند که خدمت کنند، ولی آنگونه که باید قدر این مردم را نمی‌دانند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.