×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری سیستان پرس؛ مدتی است شهروندان شهرهای مختلف منطقه سیستان نسبت به افزایش ناگهانی و تصاعدی بهای آب مصرفی گلایه مند هستند. به دنبال پیگیری موضوع توسط حجت الاسلام والمسلمین راشکی امام جمعه محترم شهرستان نیمروز اطلاعیه ای از سوی اداره آب و فاضلاب در همین خصوص صادر شد.

پس از انتشار خبر گلایه های مردمی در خصوص افزایش ناگهانی بهای آب مصرفی جوابیه ای از سوی اداره اداره آب و فاضلاب جهت تنویر افکار عمومی و اطلاع مسئولان زیربط از طریق ایمیل ارسال شد. متن جوابیه به شرح ذیل است:

باتوجه به گلایه مندی برخی از مشترکین آب شهرستان نیمروز نسبت به مبلغ قبوض آب مصرفی به اطلاع می‌رساند:

نرخ تعرفه های آب مصرفی مشترکین خانگی و غیرخانگی در شهرها و روستاها به استناد ابلاغیه تعرفه های آب، خدمات دفع فاضلاب و شرایط عمومی آنها از سوی وزارت نیرو در هر سال بر اساس میزان مصرف ( ارقام مندرج در لوازم اندازه گیری) و دوره مصرف (روزهای مصرف) مشترک محاسبه و صادر می گردد.

با استناد به ضوابط ابلاغی تعرفه آب بهای مشترکین خانگی روستایی معادل ۵۰% تعرفه مشترکین خانگی و مشترکین غیرخانگی روستاها معادل ۱۰۰% مشترکین غیرخانگی نزدیکترین شهر بر اساس میزان مصارف آنان محاسبه می شه.

شایان ذکر است بر اساس قبوض صادره مشترک، مشترکینی که الگوی مصرف را رعایت ننمایند جزء مشترکین پرمصرف محسوب می شوند و در نتیجه افزایش میزان مصارف آنان، وفق ضوابط ابلاغی، منتج به افزایش مبلغ قبض آب بها میگردد.

توصیه می‌شود، کلیه مشترکین گرامی با رعایت قانون و الگوی مصرف، موجب تعدیل در هزینه های قبوض آب بهای مصرفی خود گردند، لازم به ذکر است مشترکینی که در این خصوص اعتراض دارند، و احتمال میدهند که در نحوه قرائت کنتور مشکلی بوده است، با دردست داشتن مستندات، موضوع را به امور مشترکین اداره آب و فاضلاب اعلام کنند، تا مجددا بررسی شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.