×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
سیدحسین قدس نیا

امام‌جمعه نیمروز با بیان اینکه، اگرچه رژیم پست و جلاد صهیونیستی اسرائیل دومین جنایتکار جنگی جهان بعد از آمریکاست، و جلوی چشم جهانیان مشغول نسل‌کُشی در غزه است، و بیش از ده هزار نفر را قتل‌عام کرده است، اما غزّه شجاع و مقاوم، امروز به خط مقدم و حیثیت اسلام و نماد جبهه مقاومت تبدیل شده‌است، و طوفان‌الاقصی علاوه براینکه افسانه بازدارندگی اسرائیل را در هم شکست، به عنوان سند هویت این عملیات تاریخ‌ساز فلسطینی باقی ماند، و لذا امروز علاوه بر بیداری اسلامی، شاهد راهپیمائی های بزرگ، در کشورهای اروپایی و غربی و آمریکا در دفاع از مردم غزّه هستیم و این یعنی دنیا از این همه خوی وحشی‌گری صهیونیسم به خروش آمده‌است. و نفرت عمومی از آمریکا و اسرائیل در تمام دنیا بوجود آمده، و مقاومت همین الان به همه اهداف خود رسیده‌است.

خطیب جمعه شهرستان نیمروز با اشاره به کشف و ضبط تجهیزات ارسالی سازمان امنیتی آمریکا به مسجد مکی زاهدان گفت: هر روز خبرهای عجیب و مشکوکی از مسجد مکی زاهدان و تحرکات غیرعادی آنها به گوش می‌رسد. مسجد مکی برای افکار عمومی شفاف سازی کنند ماجرای تجهیزات ارسالی سازمان امنیتی آمریکا به مسجد مکی چیست؟ چه ارتباطی بین مسجد مکی و کاخ سفید آمریکاست؟ و چرا باید آمریکای جنایتکار از مسجد مکی حمایت کند؟ و این همه تجهیزات امنیتی و ارتباطی با سازمان‌های جاسوسی آمریکا به چه درد مسجد مکی می‌خورد؟ جز اینکه آمریکا دنبال ایجاد آشوب و اغتشاش و برهم زدن امنیت داخل ایران توسط جریان مسجد مکی است، و این اقدامات و ارتباطات و ابزار این مسئله را به ذهن تداعی می‌کند، آیا مسجد مکی دنبال اقدامات مخرب و ناامنی در داخل با همکاری آمریکایی‌ها است؟ همان تریبونی که جنایات اسرائیل را تطهیر می‌کند، و از اسرائیل در مقابل این همه جنایات علیه مردم مسلمان و سنی مذهب فلسطین و غزّه حمایت می‌کند، و همان تریبونی که ادعای دلسوزی برای جامعه اهل‌سنت را دارد، چراچشم خود را بر روی قتل‌عام بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم مسلمان اهل‌سنت غزّه بسته‌است؟ و چرا همان دشمن مردم مسلمان فلسطین و غزّه، از مسجد مکی علنا حمایت می‌کند؟ چرا اینقدر مسجد مکی از اسرائیل و آمریکای جلاد حمایت می‌کند؟ ولی از مردم مظلوم غزّه و فلسطین حمایت نمی‌کند؟

ایشان در ادامه به سیاست‌های دوگانه متصدیان جریان مسلط بر مسجد مکی اشاره کرد و افزود: تریبون مسجد مکی یک روز می‌گوید هر کس فکر کند اسرائیل از راه مذاکره و گفتمان فلسطین را ترک می‌کند، یا مکار است یا نادان، و‌ اسرائیل جز زبان قدرت دفاع و جهاد نمی‌فهمد. و یک روز با ۱۸۰ درجه تغییر موضع در همان تریبون می‌گوید، اسرائیل نابود شدنی نیست، و باید یک حکومت و دولت مستقل داشته‌باشد، یک روز اینترنت را ابزار غرب برای از بین بردن حیا و عفت مسلمانان می‌داند، و یک روز دنبال اینترنت ماهواره‌ای و استارلینک است، برای بسیاری از مردم سؤال مطرح می‌شود، که این تناقضات از کجا سرچشمه می‌گیرد؟؟؟ یک روز بی‌حجابی مذمت می‌شود، یک روز مسجد مکی محل اقدامات زشت افراد بی‌حجاب و بدحجاب می‌شود، که دور از شأن مسجد است اینکه جریان مکی ثبات رای و عقیده ندارد، چون موضع درست و واحد مشخصی ندارند.

اقامه نمازجمعه ۱۹ آبان‌ماه ۱۴۰۲ به امامت حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی اشرفیان

.
وی در ادامه افزود: مسجدی که بر خلاف قانون و عرف و برای منافع نامشروع خود دستگاه‌های ماینر و استخراج رمز ارز وارد مسجد کند و باعث نوسانات و مشکلاتی در برق رسانی به مردم خانواده‌های آن محدوده شود و زندگی مردم را مختل کند، همانطور که در ماجرای نمازخانه اهل سنت در محله پونک تهران و ادعاهای دروغین مسجد مکی مشخص شد چه استفاده و مافیایی پشت آن بوده که منافع شخصی افراد به خطر می‌افتد و در شرایطی که عموم مردم شیعه و سنی استان در چه شرایط مشکلات اقتصادی زندگی می‌کنند مسجد مکی غرق در زندگی اشرافی گری و تجمل گرایی و سوء استفاده از مردم و همراهی با مستکبرین و جنایتکاران عالم در آشوب و آدم کشی در سال گذشته و بعد از آن است همه اینها باعث شده جامعه فهیم و نخبگانی اهل سنت، صف خود را از جریان مسجد مکی جدا کند و دیگر با عنوان مقدس مسجد به آن نگاه نمی‌شود و دیگر به سر و صداها و ادعاهای مسجد مکی هیچ توجهی نمی‌کنند، چون جایگاه و اعتمادشان را بین آحاد مردم از دست داده‌است، و ضمن عرض خدا قوت خدمت عزیزان دستگاه‌های امنیتی، مردم انتظار دارند با کسانی که حقوق اولیه شهروندی مردم و امنیت و جان مردم را هدف قرار گرفتند بدون هیچ مماشاتی برخورد جدی و قاطعانه شود.

امام جمعه شهرستان نیمروز درپایان به مسائل و مشکلات منطقه اشاره کردند و گفتند: بعد از سفر اخیر ریاست محترم سازمان زیست کشور اتفاق خوبی افتاد، توافق طرفین ایران و افغانستان برای تشکیل هیئت‌های تخصصی محیط زیست و اقدامات مشترک دو طرف برای از بین بردن کانون‌های بحران ریزگردهاست، که اگر عملیاتی شود اقدام مبارکی است اما آنچه باعث تعجب و نگرانی است اظهارات همیشگی و تکراری طالبان نسبت به رهاسازی حقابه است که اعلام کردند اگر باران ببارد و آب باشد ما آب را رها خواهیم کرد این سخنان تکراری و این سیاسی کاری وعده‌های نافرجام باعث خوش‌بینی بی مورد و از دست دادن فرصت‌ها برای مسئولین ما نشود، افغانستان آب داشته باشد، یا نداشته باشد به ما آب نخواهد داد چون تصمیم‌گیر اصلی خود طالبان نیستند، سرویس‌های کشورهای مختلف فعالیت دارند
و هدف دشمنانی که در افغانستان فعالیت می‌کنند و مشاوره می‌دهند خالی کردن مرزهای ما از سکنه است شاهد آن هم هدر دادن بیش از ۲ میلیارد متر مکعب از آب هیرمند در گودزره است که طالبان حاضر شدند این آب به یک بیابان شوره‌زار لم یزرع برود و هدر داده بشود، اما سمت ایران نیاید. لذا خواهش ما از مسئولین این است که فریب وعده‌ها و امروز و فردا کردن‌های طالبان را نخورند. و حقابه قانونی مردم را با هر اهرمی شده بگیرند. در زمان کم آبی سدهای افغانستان، باید این حق‌آبه، با تایید کارشناسان به صورت نسبی و درصدی دریافت شود.
تا حداقل مرطوب سازی تالاب انجام شود، اما اینکه ادعا کنند کلاً از حق‌آبه قانون خود صرف نظر کنید، و هیچ آبی وارد تالاب نشود، واقعاً ظلم است، آن هم در این شرایط که به اذعان و مشاهده خود اعضای ستاد ملی مقابله با ریزگردها، بحرانی‌ترین و آلوده‌ترین نقطه‌ای که تا به حال دیده‌اند، که نفس کشیدن برای مردم سخت است، سیستان است. باید با توجه به شرایط آبی هر سال، به صورت نسبی حقابه دریافت شود، حتی اگر در حد و مقدار کمی باشد، لااقل مشکلات زیست محیطی کاهش می‌یابد. اگرچه اقدامات خوب استاندار محترم و پیگیری‌های جهادی در انتقال آب از دریای عمان، خیلی از مشکلات را حل خواهدکرد، اما لازمه مسائل زیست محیطی دریافت حقابه به هر مقداری است، لذا مردم ما خیلی به این وعده‌ها اعتماد ندارند، همانطور که به وعده آبرسانی که مدیر کل آبفای استان به مردم دادند، که تا پایان شهریور ماه آب چاه‌های شیله وارد مدار مصرف سیستان می‌شود اما وعده‌ای که محقق نشد.
آب نبود، سراب بود، وعده نافرجام بود، پایان شهریور گذشت، مهر ماه گذشت، آبان‌ماه هم در روزهای پایانی قرار دارد. هرچه رسانه‌ها و مردم و نمازهای جمعه دلیل این بدقولی و تأخیر را سوال کردند، هیچ وقت جواب قانع کننده‌ای دریافت نکردند. همانطور که وعده طرح رزاق که قرار بود عموم مردم از عوائد آن بهره‌مند شوند، محقق نشد، و با این شیوه‌ای که الان دارد اجرا می‌شود و در یک روستا یک گروهی را شامل می‌شود، و گروهی را شامل نمی‌شود، به همه مردم تعلق نمی‌گیرد که این موضوع موجب نارضایتی و ابهام برای مردم شده است. مردم که ذینفع این طرح هستند، ولی خود ذینفعان در ابهام هستند و نیاز است مسئولین مربوطه با مردم حرف بزنند، چون ابعاد این طرح برای مردم هنوز مبهم است. همانطور که چگونگی انتفاع مردم از منطقه آزاد سیستان و طرح ۴۰۰ دلاری برای مردم مبهم ماند، همانطور که کنتورهایی که ستاد مدیریت بحران در زمستان سال قبل وعده داد، کسانی که کنتور آب خانگی آنها ترکیده باشد، کنتور رایگان می‌دهند، هنوز مبهم است چرا به این وعده‌ها عمل نشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.